WELLO2 URHEILUN TUKENA

Paranna suorituskykyäsi WellO2-hengitysharjoituslaitteen avulla.

Tiesitkö tätä?

1) Käytät raskaassa kuormituksessa hengitykseen jopa 30% elimistösi energiankulutuksesta.

2) Keuhkosi suojautuvat ilmateiden kuormittamisen aiheuttamalta rasitukselta erittämällä limaa, etenkin urheiluhallien kuivassa ilmassa sekä kylmässä ulkoilmassa

3) Syvälle keuhkoihin painuessaan lima altistaa ärsytykselle sekä mahdollisille infektioille, jotka heikentävät urheilusuoritusta

WellO2 on hengitysharjoituslaite, joka vahvistaa, avaa ja puhdistaa hengitysteitä lämpimän höyryn ja vastapainehengityksen avulla

Kuten muutkin lihakset, hengityslihakset tarvitsevat jatkuvaa harjoittelua. Nenänielun ja suun sisäosien lihakset eivät juurikaan kehity normaalilla lihaskuntoharjoittelulla. Hengitysteiden lihasvoima vaikuttaa hengitystekniikkaan sekä hapenottokykyyn. Väärä hengitystekniikka, esimerkiksi suuhengitys tai pinnallinen pääosin apuhengityslihaksilla suoritettu hengitys, voivat tehdä vahvoista keuhkoista tehottomat.

Normaaleissa olosuhteissa hengitys vie 5% elimistön energiakulutuksesta. Raskaassa kuormituksessa tai vakavissa keuhkosairauksissa hengitykseen käytetään jopa 30% elimistön energiankulutuksesta. Tästä syystä urheilijalle ei ole aivan merkityksetöntä, miten hengittää ja kuinka paljon energiaa siihen käyttää.

Kuiva ja kylmä ilma ovat rasitteita ilmateille. Limaisuutta ilmenee, kun keho pyrkii suojaamaan ilmateitä kuivan ja kylmän haitallisia vaikutuksia vastaan. Keuhkoissa oleva ilma on luonnostaan hyvin kosteaa lähes kastepisteeseen saakka. Intensiivinen suuhengitys ja lisääntynyt keuhkotuuletus harjoittelun tai kilpailujen aikana häiritsee keuhkojen kosteustasapainoa. Pahimmassa tapauksessa rasitusastma voi johtaa ilmateiden ahtautumiseen. Myös värekarvojen toiminnan heikentyminen ja epiteelin häviäminen tekevät tilanteesta vielä huonomman. Liman poiston vaikeudet altistavat ilmatiet ärsytykselle sekä mahdollisille infektioille.

WellO2 monipuolisena hengityslihasten harjoitteluvälineenä tarjoaa monia hyötyjä aktiiviurheilijoille.  Se lisää hengittämisen energiatehokkuutta sekä ylähengitysteiden lihasvoimaa, hoitaa ja suojaa ilmateitä, sekä ennaltaehkäisee kylmän ja kuivan ilman vaikutuksilta harjoittelun aikana. Kestävyysliikunta lisää luonnollisesti hengityslihasten kestävyysominaisuuksia, mutta hyvin intensiivinen hengityslihasharjoitus voi antaa lisää tarvittavaa hengitysvoimaa.

WELLO2-LAITTEEN KÄYTTÄJÄT KERTOVAT

"Wellon käyttö on ottanut pysyvästi paikkansa osana harjoittelurutiinia ja Wello kulkee mukanani matkalaukussa myös kisoissa ja leireillä.
Hengittelen säännöllisesti lämmintä höyryä myös ylähengitysteihin laitteen nenämaskin avulla.

Erityisen tärkeää tämä on flunssakaudella kun sairastumisriski on suurempi. Olen onnistunut pysymään poikkeuksellisen terveenä kolme viimeistä harjoituskautta. Wellon käyttö on ollut yksi keskeisistä ennakoivista tavoista välttää sairastumisia."

Krista Pärmäkoski
Maajoukkuehiihtäjä

"Kuulin Wellosta ensimmäistä kertaa viime keväänä ja aloitinkin sen käytön juuri sopivasti ennen kauden alkua. Lähdin testaamaan joukkueestamme Welloa, sillä halusin nähdä helpottaisiko se jokakeväisiä allergiaoireitani. Wellosta sainkin avun allergian aiheuttamiin tukkoisuusoireisiin ja hengittäminen helpottui heti laitteen käytön jälkeen.

Pidempään käytettyäni Welloa, huomasin sen tuomat edut myös pesävälejä edetessäni. Etenijänä minulle on erityisen tärkeää, että hengittäminen on helppoa ja että lihakset saavat happea, sillä maksimaalisia juoksuvetoja tulee peleissä useita."

Ida Lähde
Superpesis-pelaaja

"Käytän Welloa hengityslihasten kesto-, maksimi- ja nopeusvoiman kehittämiseen ja sen myötä suuremman hengitystehokkuuden ja -taloudellisuuden tavoitteluun. Astmaatikkona lämmin höyry on auttanut pitämään oireet kurissa, ettei sairaus enää rajoita suorituskykyäni. Niin ikään se on auttanut ehkäisemään ylähengitystieinfektioita ja hoitamaan niiden oireita. Olen huomannut raskailla vastuksilla tehtävän hengitysharjoittelun parantavan myös ryhtiä, lisäävän keskivartalon tukea ja auttavan voimaharjoittelussa ja raskaiden nostojen turvallisuudessa.

’Sawolainen säkkipilli’’ on jäänyt pysyväksi osaksi valmentautumistani – hieno keksintö auttamaan monia."

Joel Naukkarinen
Kilpasoutaja

"Kuulin wellosta ensimmäisen kerran valmentajaltani, joka kertoi, että kiuruvetinen Aulis Kärkkäinen on kehitellyt hengityskapasiteettia vahvistavan laitteen. Syy miksi minulle hengittäminen on tärkeää muuten, kuin hengissä pysymiseen on se, että hengitysrytmi rytmittää juoksua ja mitä vahvempi hengityskapasiteetti sitä enemmän lihakset saavat happea ja maitohappoa ei synny niin nopeasti. Itse koen myös tärkeäksi urheilijana, että kaikki lihakset olisivat vahvat ja keuhkolihakset ovat minulle yhtä tärkeät kuin hauis tai takareisilihakset ja jopa ehkä tärkeämmätkin.

Talvella harjoitellaan ja kisataan halleissa, joissa on huono ilma ja se on huono puoli kuivassa sisäilmassa harjoittelemisessa. Silloin otan Wello2-laitteen treenikassista ja otan syvään happea ja hengitän. Haluan levittää wellon sanomaa kaikenikäisille yleisurheilijoille ja muille urheilijoille.
Minä suosittelen wellon käyttöä. Muistakaa hengittää!"

Sara Francis
Pikajuoksija

"Ystäväni suositteli, että WellO2 kannattaa ottaa käyttöön varsinkin astmaatikkona. Harrastan voimanostoa ja siihen liittyvää kehonrakennusta. Paljon vapaa-aikaa kuluu kuntosalilla Kuopion Bellanrannassa.

WellO2 on parantanut hapenottokykyä ja vähentänyt limaneritystä. Ilma keuhkoissa tuntuu laitteen käytön jälkeen virtaavan paremmin. Minulla laite alkaa vaikuttaa nopeasti. Vaikutus alkaa noin 15–30 minuutissa."

Juuso Miettinen
Voimanostaja

WELLO2 URHEILIJOILLE JA AKTIIVILIIKKUJILLE